پوشش صنعتی

پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر سبب شده تا روش های مختلفی مانند پوشش صنعتی برای محافظت از قطعات، تجهیزات و ماشین آلات فلزی و غیرفلزی به وجود بیاید. صرف نظر از مصارف خانگی در صنایع کوچک و بزرگ و مشاغل مختلف شاهد استفاده از دستگاه ها و قطعات آهنی هستیم. این قطعات با توجه به شرایط آب و هوایی، نوع کاربری، میزان استفاده و غیره به شدت در معرض فرسایش و پوسیدگی قرار می گیرند. خوردگی، زنگ زدن و از بین رفتن فلزات اصلی ترین مشکلاتی است که برای مقاطع آهنی و فولادی رخ می دهد. به همین سبب جهت محافظت از آنها در برابر هرگونه خوردگی و پوسیدگی و همچنین از بین رفتن فلزات، پوشش صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اهمیت این محصول کاربرد و تأثیر آن در صنایع مختلف به بررسی پوشش محافظتی صنعتی می پردازیم.

پوشش صنعتی

آشنایی با دیگر خدمات ماهان گرانیت

پوشش صنعتی چیست؟

آیا تا به حال نام پوشش صنعتی را شنیده اید؟ به نظر شما پوشش های صنعتی چه کاربردی دارد؟ تولید این محصول چه اهدافی را دنبال می کند؟ آیا به وسیله پوشش های صنعتی می توان طول عمر و کارایی فلزات را افزایش داد؟ پوشش دهی تفلون چگونه انجام می شود؟ به طور کلی پوشش صنعتی یک لایه محافظ متشکل از رنگ های شیمیایی، روکش تفلون، پلیمر، آلومینیوم، ورق گالوانیزه و غیره است. که با هدف افزایش طول عمر فلزات و جلوگیری از هرگونه زنگ زدگی، خوردگی و پوسیدگی بکار برده می شود. در دهه اخیر با توجه به توسعه و گسترش صنایع در بخش های مختلف اعم از ساختمان سازی، صنایع فولاد، کارخانجات تولید قطعات فلزی، خودروسازی و غیره شاهد افزایش گسترده از پوشش های صنعتی هستیم. البته باید بدانید که مدل های مختلفی از پوشش صنعتی در بازار وجود دارد. هر کدام از آنها کیفیت و کارایی خاص خود را دارند و جهت کاربرد مشخصی طراحی و ساخته شده اند. بنابراین هنگام تهیه و استفاده از انواع پوشش صنعتی به نوع دستگاه و تجهیزات، زمینه فعالیت، محصولات تولیدی و غیره توجه نمایید و سپس مناسب ترین و با کیفیت ترین پوشش محافظ صنعتی را خریداری کنید. در این راستا مجموعه فعال، متخصص و باتجربه ماهان گرانیت مدل های مختلفی از پوشش های محافظ صنعتی را تهیه نموده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. شما نیز میتوانید پوشش های صنعتی خود را از این سایت تهیه کنید.

انواع پوشش صنعتی

همان طور که در ابتدا نیز به آن اشاره نمودیم، مدل های مختلفی از پوشش های محافظ صنعتی در بازار وجود دارد. اما از آنجایی که بیشتر قطعات و تجهیزات صنعتی از آهن، فولاد و بتن ساخته می شوند، در این بخش به بررسی انواع پوشش محافظ صنعتی فلزات می پردازیم. اصلی ترین و مهمترین پوشش های صنعتی فلزات در صنایع مختلف به شرح زیر است:

پوشش نیکل کروم

این نوع از پوشش های محافظ صنعتی به وسیله آبکاری تمامی سطوح را می پوشاند و بدین نحو مانع زنگ زدگی، پوسیدگی و خوردگی فلزات می شود. در این روش ترکیب نیکل و کروم یک سطح صاف و کاملاً یک دست را روی سطح فلزات به وجود می آورد. به گونه ای که علاوه بر پوشش محافظ، کاربرد تزئینی نیز دارد. از ویژگی های بارز این پوشش صنعتی می توان به استحکام بسیار بالا و بازتابندگی فوق العاده اشاره کرد.

پوشش گالوانیزه

یکی از بهترین و پرکاربردترین پوشش های صنعتی، گالوانیزه است. این روش مراقبتی در بسیاری از مراکز صنعتی و غیرصنعتی بکار برده می شود. برای انجام این نوع از پوشش های محافظ یک لایه ورق گالوانیزه روی تمامی سطوح فلت قرار می گیرد. تا ضمن جلوگیری از نفوذ رطوبت، آب، سرما و گرما موجب افزایش طول عمر مقاطع فولادی و آهنی گردد. این پوشش نسبت به سایر روش های موجود هزینه کمتری دارد و با قابلیت نصب آسان برای مصارف با حجم بالا مناسب است.

پوشش الکتروفورتیک

پوشش های محافظ صنعتی الکتروفورتیک تلفیقی از آبکاری و رنگ آمیزی است. بدین صورت که قطعات فلزی مورد نظر وارد یک محفظه پر از رنگ می شوند و از این طریق در برابر هرگونه آسیب احتمالی عایق بندی می گردد. البته در حین رنگ آمیزی با افزودن ولتاژ الکتریکی به مراحل عایق کاری، ذرات رنگ به طور کامل تمامی سطوح مقاطع آهنی را پوشش می دهد. این فرآیند موجب افزایش طول عمر پوشش صنعتی می شود و به بهترین شکل ممکن از فلزات در برابر هرگونه زنگ زدگی، خوردگی و پوسیدگی محافظت می کند.

پوشش محافظتی

پوشش های محافظتی نیز در واقع همان پوشش محافظ صنعتی هستند که صرفاً جهت محافظت از انواع قطعات در برابر عوامل محیطی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین اگر قصد دارید از تجهیزات و قطعات صنعتی خود محافظت کنید، توصیه میکنیم استفاده از پوشش محافظتی را جدی بگیرید. در این خصوص ماهان گرانیک مدل های متنوعی از پوشش محافظتی را تهیه نموده و با قیمت مناسب در اختیار شما مصرف کنندگان قرار می دهد.

پوشش ضد خوردگی

در بعضی از صنایع نظیر تولید اسید، مواد شیمیایی خطرناک و اشتعال زا قطعات و تجهیزات به شدت در معرض خوردگی قرار دارند. از این رو برای حفظ کیفیت تجهیزات و افزایش طول عمر آنها از پوشش ضد خوردگی استفاده می کنند. این دسته از “پوشش صنعتی” به طور کامل تمامی بخش های تجهیزات و ادوات صنعتی را می پوشاند. به نحوی که ذره ای از مواد خورنده نمی تواند به سطح دستگاه ها نفوذ پیدا کند.

پوشش تفلون صنعتی

پوشش پلی تترا فلوئور کربن یا تفلون صنعتی به لحاظ برخورداری از پیوندهای زنجیره ای جزء دسته پوشش های پلیمری قرار می گیرند. این نوع پوشش صنعتی به دلیل داشتن خواص منحصر به فرد و کارایی مطلوب در بسیاری از صنایع نظیر پتروشیمی، نفت و گاز، نساجی، غذایی، خودروسازی، ساختمان سازی و غیره بکار برده می شود. این نوع پوشش محافظ صنعتی از ویژگی های فراوانی نظیر نچسب بودن، ضریب اصطکاک پایین، مقاومت شیمیایی بسیار بالا در برابر اسید و باز و عدم ترشوندگی بهره مند است. 

روکش تفلون

روکش های تفلون نیز یکی از پرکاربردترین پوشش های محافظ صنعتی هستند. البته در این روش لایه های تفلون مانند یک روکش تمامی سطوح تجهیزات و مقاطع آهنی را پوشش می دهد. به همین جهت دستگاه ها و قطعات در برابر هرگونه زنگ زدگی، خوردگی و پوسیدگی در امان می مانند. خاطر نشان می شود که این پوشش مانند یک روکش عمل می کند و نصب آن بسیار سریع و آسان است. پس برای به وجود آوردن ‘پوشش صنعتی’ با حجم بالا پیشنهاد می کنیم از روکش تفلون استفاده نمایید. شایان ذکر است که این پوشش محافظ در بعضی مواقع به عنوان پوشش ضد خوردگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

پوشش دهی صنعتی تفلون

هنگامی که تمامی سطوح تجهیزات، دستگاه ها و محصولات به وسیله پوشش صنعتی تفلون گرفته می شود، فرآیند پوشش دهی تفلون انجام شده است. با توجه به اینکه هدف از این کار افزایش طول عمر دستگاه ها و جلوگیری از هرگونه زنگ زدگی و پوسیدگی است؛ هنگام پوشش دهی با تفلون باید نهایت دقت را به خرج دهید. تا همه قسمت های دستگاه و قطعات مورد نظر به طور کامل پوشانده شود. در غیر این صورت آب، رطوبت و سایر مواد به دستگاه ها نفوذ می کند و موجب خرابی آنها می گردد. در این زمینه مجموعه فعال و متخصص آهن گرانیک مدل های مختلفی از پوشش صنعتی نظیر تفلون، نیکل کروم، گالوانیزه، ضد خوردگی و غیره را فراهم نموده و با قیمت مناسب در اختیار صاحبان صنایع مختلف قرار می دهد. شما نیز می توانید با مراجعه به وب سایت این شرکت از خدمات و امکانات آنها در راستای حفظ کیفیت و دوام تجهیزات فلزی مصرفی تان نهایت بهره را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *